Beleid

 

Wachtlijst:
Wij hebben ruimte voor dagbesteding, begeleiding, verzorging en huishoudelijke hulp.

Privacyreglement:
Als zorgvrager heeft u recht op bescherming van uw persoonlijke gegevens. Dit privacyreglement is gebaseerd op de Wet Bescherming Persoonsgegevens en aangepast aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Het beschrijft het doel van registratie en welke gegevens op welke manier worden vastgelegd.

Uitsluitingscriteria:
DT-care4all biedt verpleging, verzorging, begeleiding, huishoudelijke zorg en dagbesteding aan mensen met een beperking, dementie, niet-aangeboren hersenletsel (zoals CVA) of een chronische ziekte (zoals ALS, MS, Parkinson). In principe leveren wij zorg aan iedereen.

WLZ binnen DT-care4all:
DT-care4all levert zorg volgens de Wet Langdurige Zorg (WLZ) bij cliënten thuis. Hierbij gelden de voorwaarden dat thuis wonen verantwoord en doelmatig moet zijn. Als organisatie voldoen wij aan de voorwaarden van het Zorgkantoor, zoals beschreven in het Addendum langdurige zorg thuis met een WLZ-indicatie. U kunt dit lezen in WLZ binnen DT-care4all.

Wat doen wij als u op het afgesproken zorgtijdstip niet opendoet?
Als zorgaanbieder neemt DT-care4all verantwoordelijkheid als een cliënt de deur niet opent. Wij onderzoeken dan of er mogelijk een calamiteit heeft plaatsgevonden. Zie ons gesloten-deur-beleid voor meer informatie. Klik hier voor ons gesloten-deur-beleid.

Meldcode huiselijk geweld:
Tijdens contact met cliënten kunnen medewerkers signalen van mishandeling of huiselijk geweld opmerken. Alle medewerkers van DT-care4all hebben de verantwoordelijkheid om deze signalen te bespreken bij (vermoeden van) huiselijk geweld, kindermishandeling of oudermishandeling. Het omgaan met (vermoeden van) huiselijk geweld of mishandeling vereist zorgvuldig handelen. Daarom heeft DT-care4all een procedure beschreven voor het handelen bij (vermoeden van) huiselijk geweld of mishandeling in de meldcode kindermishandeling, huiselijk geweld en ouderenmishandeling. Klik hier voor het meldcode huiselijk geweld beleid.

Medicatiebeleid:
Het medicatiebeleid van DT-care4all is gericht op het creëren van een zo veilig mogelijke situatie voor zowel de cliënt als de zorgmedewerker bij het verstrekken van medicatie. De definities, taken en verantwoordelijkheden binnen het medicatieproces zijn beschreven in het medicatiebeleid infoblad voor cliënten en mantelzorgers.

Onze gedragscode

Gedragscode
Wij streven ernaar dat de cliënten van DT-care4all tevreden zijn over de geboden zorg. Ook vinden we het belangrijk dat onze medewerkers met plezier werken. De doelen van onze gedragscode zijn:

– Het bestrijden en voorkomen van agressie, racisme, leeftijdsdiscriminatie, discriminatie in het algemeen, en (seksuele) intimidatie;
– Het bewaken en behouden van het goede imago van onze organisatie;
– Gezien worden als een goede werkgever, waardoor we gemakkelijker nieuw personeel aantrekken;
– Het beschermen van onze werknemers.

U kunt onze gedragscode hier inzien.

Transparantie en communicatie

Wij hechten veel waarde aan transparantie en open communicatie met onze cliënten. Ons beleid is erop gericht om heldere informatie te verstrekken over onze diensten, tarieven en werkwijze, zodat er geen misverstanden ontstaan. Ook bieden wij zorg op maat en richten ons o.a. op mensen met bepaalde migratieachtergronden.

Klachtenprocedure en feedback

Klachtenregeling
DT-care4all is aangesloten bij de klachten- en geschillencommissie van Zorg Algemeen. Wij doen ons best om u goede zorg te bieden, maar er kan altijd iets misgaan. Laat het ons weten. Uw feedback helpt ons onze dienstverlening te verbeteren. Als u een klacht heeft, bespreek deze dan eerst met de betrokken medewerker of degene die direct bij de klacht betrokken is. U kunt ook bellen naar +31 615664481 om uw klacht te bespreken. Vaak worden problemen snel opgelost en misverstanden opgehelderd. Als dit gesprek geen oplossing biedt, kunt u uw klacht indienen bij de onafhankelijke klachtencommissie.

U kunt ons klachtenreglement hier inzien.

Neem contact met ons op voor meer informatie!

Heeft u vragen over ons beleid of wilt u een afspraak maken? Neem dan gerust contact met ons op.